loading...

مجله آموزشی تعمیرات ابزارآلات

بازدید : 37
سه شنبه 16 آبان 1402 زمان : 14:15


دریل چیست؟ کاربردها و راهنمای گزینش دریل مطلوب
شناخت با دریل و گونه های آن | کاربرد ها و راهنمای تعیین دریل مطلوب
در صورتی پاره ای اهل رشته بوده و با ابزارهای تعمیراتی شناخت داشته باشید، به صورت انقطاع با دریل‌ نیز تحت عنوان یک ابزار فنی شناخت دارید. دریل‌ها جزء وسایل پر کاربرد در صنعت های گوناگون می‌باشند. از صنعت های چوب گرفته تا فلزکاری‌ها، تراش‌کاری‌ها، صنعت ساخت و .... حتی‌د‌ر بعضی از منزل‌ها نیز ممکن میباشد بتوانید ردپای اشکال دریل‌ها را ملاحظه کنید. به صورت خلاصه دریل وسیله‌ای میباشد که برای رخنه‌ کردن اجسام متعدد آیتم به کار گیری قرار میگیرد. ولی دریل‌ها کاربردهای مختلف دیگری هم دارا هستند؛ البته مهمترین کاربردشان ترک‌کاری میباشد. در‌این نوشته ی علمی قصد داریم با ساختمان کلی دریل‌ها آشنا شویم، آن گاه به سراغ کاربردهای آن برویم و در آخر به تحقیق اشکال دریل‌ها آموزش تعمیر باتری دریل شارژی بپردازیم.
دریل چیست؟
دریل یکی‌از مهم‌ترین و پر استفاده ترین ابزار های مکانیکی و فنی میباشد که در صنعت های گوناگونی همانند ساختمان سازی، پیاده سازی داخلی خانه، تجدید بنا بنا ها، گشوده و بسته کردن پیچ های متعدد و هزاران عمل فنی دیگر به فعالیت گرفته می گردد. درواقع بشر از پیشین بدور نیز برای ترک کاری بر روی سطح ها گوناگون نیاز به ابزاری داشت که توان ساخت رخنه‌ بر روی اجسام را داشته باشد. به همین ترتیب ابزار دریل برای نخستین دفعه به دست مصر باستان ساخته شد. این وسیله در بالا بسیار بی آلایش بود و به طور دستی از آن به کار گیری می‌شد. البته امروزه به یاری توسعه و گسترش دانش و صنعت، دریل در گونه های متفاوت و توسعه یافته تری به بازار ارائه شده است. به همین عامل ما در‌این نوشته ی علمی تصمیم داریم گونه های متعدد دریل و کاربرد این ابزار های صنعتی را برای شما تعمیر باتری دریل شارژی عزیزان تماما تفصیل دهیم.
شناخت با ساختمان کلی دریل‌ها
با اینکه دریل‌ها اشکال مختلفی دارا‌هستند، البته ساختمان کلی آنها اکثر اوقات از یک پیاده سازی بی آلایش تاسی می‌نماید. به جز یک‌سری استثناء که در نصیب معرفی گونه های دریل به آن ها نیز اشاره‌ای خوا هیم داشت. ساختمان کلی یک دریل مشتمل بر قسمت‌های تعمیر باطری دریل شارژی ذیل میباشد:
بدنه‌ی اساسی دریل:
پیاده سازی بدنه‌ی اساسی همگی دریل‌های (از دریل‌های صنعتی گرفته تا دریل‌های نصفه صنعتی و خانگی) به طور تقریبً مشابه به هم می باشند. بدنه‌ی دریل‌ها اکثر اوقات از مخلوط فولاد و پلاستیک فشرده ساخته می گردند. داشتن استحکام کافی، عایق حرارتی و الکتریکی بودن و وزن ذیل ازجمله خصوصیت‌هایی میباشد که در پیاده سازی بدنه‌ی اساسی دریل بایستی آموزش تعمیر باطری دریل شارژی در حیث گرفته گردد.

گروه نگه‌دارای دریل:
مجموعه‌ نگه‌دارای برای در اختیار گرفتن خوب دریل‌ها تعریف‌و‌تمجید می شود. این تیم به خصوص در سبک‌های نصفه هنگفت و صنعتی کاربرد فراوانی داراست. چون در دست گرفتن دریل در سرعت‌های بالا اختلال میباشد و وجود یک مجموعه‌ی نگه‌دارای در نصیب جلویی دریل به در دست گرفتن خوب آن امداد می‌نماید.

کلید پر‌نور و بدون صدا دریل:
کلید پر‌نور و سکوت دریل‌ها روی بدنه‌ی مهم تعریف و تمجید میشود. فرقی نمی‌نماید که دریل شما شارژی باشد یا این که به امداد نیروی برق ‌شغل نماید. در هر درحال حاضر این کلید پر‌نور و خموشی میباشد که رئیس نیروی محرکه را در دریل بر ذمه دارااست.

کلید تهیه سرعت چرخش یا این که دیمر دریل:
فرض نمائید قصد رخنه‌ کردن یک شیت‌‌ی چوبی را دارید. خب در‌این‌صورت در‌صورتی‌که سرعت چرخش مته بیش تر از اندازه باشد، ممکن میباشد سبب ساز شکستن کاغذ‌ی چوب گردد. در حالی که برای ترک کردن یک دیوار آجری بایستی با بیشترین توان و سرعت چرخش به سراغ دیوار بروید. به همین خیال و خاطر میباشد که دریل‌ها اکثر اوقات دارنده دو یا این که سه شرایط مختلف می‌باشند؛ که در هر موقعیت سرعت چرخش مته مختلف میباشد. تهیه سرعت چرخش دریل به یاری یک کلید تهیه و تنظیم سرعت ایفا می گردد؛ که به آن دیمر نیز می گویند.

سه نظام دریل:
کاربرد سه نظام صحیح به مانند نام خاصش اساسی میباشد. گفتیم که ترک کردن اجسام به امداد یک مته اجرا میگردد. خب نحوه‌ی اتصال این مته به رمز دریل چه‌گونه میباشد؟ و گشوده گفتیم که دریل کاربردهای دیگری هم دارااست و تنها کافی میباشد از ابزارهای دیگری یاری بگیریم. خب این ابزارهای کمکی چطور به دریل اضافه میشوند؟ پاسخ هر دو سؤال بالا «سه نظام» میباشد. سه نظام وظیفه‌ی محافظت و در دست گرفتن مته را در دریل‌ها اجرا می‌نماید. در دریل‌های سابق این قسمت به طور دستی یا این که همان آچارخور پیاده سازی می شد و برای گشوده و بسته کردن مته‌ها به یک آچار سه نظام نیاز داشتید. سبک‌های مدرن البته اغلبشان دارنده یک سه نظام اتومات می‌باشند؛ که شغل با دریل‌ها را بسیار بی آلایش‌خیس کرده‌اند.

کلید تکان چکشی دریل:
برای شکاف کردن برخی از اجسام طاقت فرسا، ضمن چرخش مته به ضربه زدن هم نیاز دارید. این شغل در دریل‌ها به یاری یک وضعیت چکشی یا این که به عبارتی ضربه‌ای جاری ساختن می شود. برای توقف یا این که فعال سازی شرایط ضربه‌ای بر روی دریل یک دکمه‌ی معلوم تعریف و تمجید گردیده‌است. به عنوان مثال در صورتی قصد شکاف کردن یک سرامیک را داشته باشید، به طبعً بایستی از مته‌ی خاص و موقعیت ضربه‌ای دریل یاری بگیرید.

کلید قفل پر‌نور نگه‌داشتن دریل:
روی اکثر زمان ها دریل‌ها یک کلید قفل هم جای‌دارد. وظیفه‌ی این کلید قفل این میباشد که به هنگام عمل دکمه‌ی پر‌نور بی صدا دریل را فیکس نگه داشته، به شما یاری می‌نماید تا در دست گرفتن بهتری روی دریل داشته باشید. هنگامی بخواهید برای ارتفاع مجال متعددی از دریل استعمال نمایید، وجود اینگونه کلیدی بسیار کاربردی میباشد.

کلید ردوبدل جهت چرخش دریل:
گفتیم که دریل‌ها برای شکاف کردن اجسام گزینه به کار گیری قرار می گیرند. و همینطور گفتیم این عمل برای پیچاندن یک پیچ در شکاف ساخته شده است. خب با دقت به اینکه پیچ‌ها همواره به طور راست‌گرد سفت میگردند، چرخش دریل‌ها نیز در موقعیت معمولی به طور راست‌گرد میباشد. البته با اعتنا به اینکه گاهی از دریل‌ها برای گشوده و بسته کردن پیچ‌ها نیز استعمال میشود، روی بدنه اساسی دریل‌ها یک کلید بده بستان جهت چرخش دریل نیز قرار گرفته میباشد. با فشار دادن این کلید میتوانید جهت چرخش مته را از راست‌گرد به چپ‌گرد تبدیل فرمائید. مهمترین کاربرد این کلید نیز به عبارتی مفتوح کردن پیچ‌های بسته شد‌ه‌است.

تراز عمق سنج دریل:
به‌این تصور کنید که قصد شکاف کردن یک دیوار آجری یا این که چوب قطور را دارید. خب از کجا متوجه می شوید که عمق سوراختان بایستی چقدر باشد؟ اینجاست که پای تراز عمق سنج به فی مابین می آید. عمق سنج در واقعیت یک میله مدرج میباشد که در گوشه‌ی بدنه پیچ گردیده و قابلیت و امکان انتقال دارااست. این چنین مثلا می توانید مشخص و معلوم فرمایید که عمق رخنه‌‌ صرفا سه سانتیمتر باشد.

مجموعه بندی دریل‌ها به چه شکل میباشد؟
مجموعاَ دریل‌ها را می بایست بر پایه ی کاربردشان گروه بندی کرد. بر این پایه این ابزار را به دو گروه اساسی صنعتی و نصفه صنعتی تقسیم بندی می‌نمایند. تیم‌ی صنعتی دارنده گونه های متفاوتی بوده و کاربردهایی دارا هستند که خاص‌خیس از دریل‌های بی آلایش میباشد. به همین خیال و خاطر پیاده سازی آنان نیز تا حدودی متعدد‌خیس از دریل‌های بی آلایش خواهد بود. تیم‌ی نصفه صنعتی نیز بیشتر مشتمل بر دریل‌های خانگی و مدل می گردند. دریل‌هایی که کاربردهای متنوعی دارا‌هستند و غایت تفاوتشان در قطر رخنه‌ کاری‌ آن ها و یا این که منبع تغذیه میباشد.

دریل‌های نصفه صنعتی
مشاجره راجع‌به اشکال دریل‌ها را با سبک‌های نصفه صنعتی‌ استارت کنیم. مهم ترین خصوصیت این تیم وزن ذیل آنان نسبت به سبک‌های صنعتی میباشد. نکته‌ی دیگر گفت و گو موقعیت‌های عملکردی آن‌هاست. در کل این دریل‌ها در دو سبک معمولی و چکشی پیاده سازی میشوند. ارزش دریل ‌های بی آلایش مسلما کمتر از سبک‌های چکشی میباشد. ولی عملکرد آنان نیز کمتر گردد. با این وجود در صورتی‌که برای مصرف خانگی دنبال یک دریل بهتر می باشید، مثال‌های بی آلایش به نیکی جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

از سایر موردها به کار گیری‌ی دریل‌های نصفه صنعتی در سوله‌های خرد میباشد. از سوله‌های ام.دی.اف کاری گرفته تا سوله‌های ایجاد تولیدات فلزی. در تک تک این مفاد دریل‌های نصفه صنعتی به خیر جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

نکته‌ی دیگر راجع به دریل‌های نصفه صنعتی مشاجره محدوده قطر مته‌های آن میباشد. که اصطلاحاً رخنه‌ دریل نامیده میگردد. قطر این محدوده در دریل‌های نصفه صنعتی در بین 6 تا 13 میلی‌متر میباشد. در‌صورتی‌که نمیخواهید خودتان را محصور نمایید، خوب میباشد به سراغ سبک‌های 10 تا 13 میلی‌متری بروید.

در کنار موردها آورده شده دریل‌های نصفه صنعتی ممکن میباشد خصوصیت‌های دیگری هم داشته باشند. ازجمله خودکار بودن یا این که دستی بودن سه نظام، دارا بودن باتری شارژی تحت عنوان منبع تغذیه، داشتن تیم کمکی و لامپ ازجمله همین خصوصیت‌های منحصربه‌فرد میباشد؛ که صرفا در بعضی از سبک‌های خاص وجود دارا هستند.

دریل‌های صنعتی
هنگامی سخن از یک دستگاه صنعتی میگردد، مطلقا بایستی به سراغ سبک‌های خاص‌خیس و پرقدرت‌خیس رفت. این زمینه در زمینه‌ی دریل‌های صنعتی نیز برقرار میباشد. سبک‌های صنعتی این دستگاه دارنده سبک‌های متنوعی میباشد؛ که اکثر اوقات این سبک‌ها را مبتنی بر کاربردشان اسم‌گذاری کرده‌اند. دریل‌های بی آلایش، ضربه‌ای، بتن کن، چکش تخریب، ستونی، مثال‌بردار و غیره ازجمله همین سبک‌ها می‌باشند. در حالتی‌که موافق میباشید، به سراغ پژوهش گونه های دریل‌های صنعتی برویم و بیشتر با این سبک‌ها آشنا شویم.

منبع تغذیه‌ی دریل، نکته‌ای که نباید از آن غافل شد
دعوا منبع تغذیه در تشکیل داد دریل‌ها عنایت ویژه‌ای داراست. اما اکثر اوقات دریل‌ها از جریان برق شهری تحت عنوان منبع تغذیه فایده می برند؛ البته در کنار جریان برق شهری دریل‌ها ممکن میباشد منبع تغذیه‌های دیگری نیز داشته باشند. مهم ترین نوع در‌این دربین دریل‌های بادی و دریل‌های شارژی می‌باشند.

دریل‌های بادی به امداد هوای فشرده فعالیت می‌نمایند. برای تأمین فشار باد ما یحتاج ولی می بایست از یک کمپرسور نیز امداد گرفت. این دریل‌ها جهت تولید شکاف‌هایی با قطر معدود کاربرد دارا‌هستند و مهمترین مورد ها به کار گیری‌شان صنعت های تشکیل داد و سازی و استخراجی میباشد.

دریل‌های شارژی هم که خیلی نیازی به توضیح ندارند. در‌این سبک‌ها اکثر وقت ها از باتری‌های لیتیوم – یون به کارگیری میشود؛ که وزن پایینی داشته و شارژ دهی قابل قبولی دارا هستند. خرید دریل‌ شارژی برای استحصال‌وکارهایی که دسترسی کمتری به جریان برق شهری دارا‌هستند، آیتم‌ی ایده آلی خواهد بود.


دریل چیست؟ کاربردها و راهنمای گزینش دریل مطلوب
شناخت با دریل و گونه های آن | کاربرد ها و راهنمای تعیین دریل مطلوب
در صورتی پاره ای اهل رشته بوده و با ابزارهای تعمیراتی شناخت داشته باشید، به صورت انقطاع با دریل‌ نیز تحت عنوان یک ابزار فنی شناخت دارید. دریل‌ها جزء وسایل پر کاربرد در صنعت های گوناگون می‌باشند. از صنعت های چوب گرفته تا فلزکاری‌ها، تراش‌کاری‌ها، صنعت ساخت و .... حتی‌د‌ر بعضی از منزل‌ها نیز ممکن میباشد بتوانید ردپای اشکال دریل‌ها را ملاحظه کنید. به صورت خلاصه دریل وسیله‌ای میباشد که برای رخنه‌ کردن اجسام متعدد آیتم به کار گیری قرار میگیرد. ولی دریل‌ها کاربردهای مختلف دیگری هم دارا هستند؛ البته مهمترین کاربردشان ترک‌کاری میباشد. در‌این نوشته ی علمی قصد داریم با ساختمان کلی دریل‌ها آشنا شویم، آن گاه به سراغ کاربردهای آن برویم و در آخر به تحقیق اشکال دریل‌ها آموزش تعمیر باتری دریل شارژی بپردازیم.
دریل چیست؟
دریل یکی‌از مهم‌ترین و پر استفاده ترین ابزار های مکانیکی و فنی میباشد که در صنعت های گوناگونی همانند ساختمان سازی، پیاده سازی داخلی خانه، تجدید بنا بنا ها، گشوده و بسته کردن پیچ های متعدد و هزاران عمل فنی دیگر به فعالیت گرفته می گردد. درواقع بشر از پیشین بدور نیز برای ترک کاری بر روی سطح ها گوناگون نیاز به ابزاری داشت که توان ساخت رخنه‌ بر روی اجسام را داشته باشد. به همین ترتیب ابزار دریل برای نخستین دفعه به دست مصر باستان ساخته شد. این وسیله در بالا بسیار بی آلایش بود و به طور دستی از آن به کار گیری می‌شد. البته امروزه به یاری توسعه و گسترش دانش و صنعت، دریل در گونه های متفاوت و توسعه یافته تری به بازار ارائه شده است. به همین عامل ما در‌این نوشته ی علمی تصمیم داریم گونه های متعدد دریل و کاربرد این ابزار های صنعتی را برای شما تعمیر باتری دریل شارژی عزیزان تماما تفصیل دهیم.
شناخت با ساختمان کلی دریل‌ها
با اینکه دریل‌ها اشکال مختلفی دارا‌هستند، البته ساختمان کلی آنها اکثر اوقات از یک پیاده سازی بی آلایش تاسی می‌نماید. به جز یک‌سری استثناء که در نصیب معرفی گونه های دریل به آن ها نیز اشاره‌ای خوا هیم داشت. ساختمان کلی یک دریل مشتمل بر قسمت‌های تعمیر باطری دریل شارژی ذیل میباشد:
بدنه‌ی اساسی دریل:
پیاده سازی بدنه‌ی اساسی همگی دریل‌های (از دریل‌های صنعتی گرفته تا دریل‌های نصفه صنعتی و خانگی) به طور تقریبً مشابه به هم می باشند. بدنه‌ی دریل‌ها اکثر اوقات از مخلوط فولاد و پلاستیک فشرده ساخته می گردند. داشتن استحکام کافی، عایق حرارتی و الکتریکی بودن و وزن ذیل ازجمله خصوصیت‌هایی میباشد که در پیاده سازی بدنه‌ی اساسی دریل بایستی آموزش تعمیر باطری دریل شارژی در حیث گرفته گردد.

گروه نگه‌دارای دریل:
مجموعه‌ نگه‌دارای برای در اختیار گرفتن خوب دریل‌ها تعریف‌و‌تمجید می شود. این تیم به خصوص در سبک‌های نصفه هنگفت و صنعتی کاربرد فراوانی داراست. چون در دست گرفتن دریل در سرعت‌های بالا اختلال میباشد و وجود یک مجموعه‌ی نگه‌دارای در نصیب جلویی دریل به در دست گرفتن خوب آن امداد می‌نماید.

کلید پر‌نور و بدون صدا دریل:
کلید پر‌نور و سکوت دریل‌ها روی بدنه‌ی مهم تعریف و تمجید میشود. فرقی نمی‌نماید که دریل شما شارژی باشد یا این که به امداد نیروی برق ‌شغل نماید. در هر درحال حاضر این کلید پر‌نور و خموشی میباشد که رئیس نیروی محرکه را در دریل بر ذمه دارااست.

کلید تهیه سرعت چرخش یا این که دیمر دریل:
فرض نمائید قصد رخنه‌ کردن یک شیت‌‌ی چوبی را دارید. خب در‌این‌صورت در‌صورتی‌که سرعت چرخش مته بیش تر از اندازه باشد، ممکن میباشد سبب ساز شکستن کاغذ‌ی چوب گردد. در حالی که برای ترک کردن یک دیوار آجری بایستی با بیشترین توان و سرعت چرخش به سراغ دیوار بروید. به همین خیال و خاطر میباشد که دریل‌ها اکثر اوقات دارنده دو یا این که سه شرایط مختلف می‌باشند؛ که در هر موقعیت سرعت چرخش مته مختلف میباشد. تهیه سرعت چرخش دریل به یاری یک کلید تهیه و تنظیم سرعت ایفا می گردد؛ که به آن دیمر نیز می گویند.

سه نظام دریل:
کاربرد سه نظام صحیح به مانند نام خاصش اساسی میباشد. گفتیم که ترک کردن اجسام به امداد یک مته اجرا میگردد. خب نحوه‌ی اتصال این مته به رمز دریل چه‌گونه میباشد؟ و گشوده گفتیم که دریل کاربردهای دیگری هم دارااست و تنها کافی میباشد از ابزارهای دیگری یاری بگیریم. خب این ابزارهای کمکی چطور به دریل اضافه میشوند؟ پاسخ هر دو سؤال بالا «سه نظام» میباشد. سه نظام وظیفه‌ی محافظت و در دست گرفتن مته را در دریل‌ها اجرا می‌نماید. در دریل‌های سابق این قسمت به طور دستی یا این که همان آچارخور پیاده سازی می شد و برای گشوده و بسته کردن مته‌ها به یک آچار سه نظام نیاز داشتید. سبک‌های مدرن البته اغلبشان دارنده یک سه نظام اتومات می‌باشند؛ که شغل با دریل‌ها را بسیار بی آلایش‌خیس کرده‌اند.

کلید تکان چکشی دریل:
برای شکاف کردن برخی از اجسام طاقت فرسا، ضمن چرخش مته به ضربه زدن هم نیاز دارید. این شغل در دریل‌ها به یاری یک وضعیت چکشی یا این که به عبارتی ضربه‌ای جاری ساختن می شود. برای توقف یا این که فعال سازی شرایط ضربه‌ای بر روی دریل یک دکمه‌ی معلوم تعریف و تمجید گردیده‌است. به عنوان مثال در صورتی قصد شکاف کردن یک سرامیک را داشته باشید، به طبعً بایستی از مته‌ی خاص و موقعیت ضربه‌ای دریل یاری بگیرید.

کلید قفل پر‌نور نگه‌داشتن دریل:
روی اکثر زمان ها دریل‌ها یک کلید قفل هم جای‌دارد. وظیفه‌ی این کلید قفل این میباشد که به هنگام عمل دکمه‌ی پر‌نور بی صدا دریل را فیکس نگه داشته، به شما یاری می‌نماید تا در دست گرفتن بهتری روی دریل داشته باشید. هنگامی بخواهید برای ارتفاع مجال متعددی از دریل استعمال نمایید، وجود اینگونه کلیدی بسیار کاربردی میباشد.

کلید ردوبدل جهت چرخش دریل:
گفتیم که دریل‌ها برای شکاف کردن اجسام گزینه به کار گیری قرار می گیرند. و همینطور گفتیم این عمل برای پیچاندن یک پیچ در شکاف ساخته شده است. خب با دقت به اینکه پیچ‌ها همواره به طور راست‌گرد سفت میگردند، چرخش دریل‌ها نیز در موقعیت معمولی به طور راست‌گرد میباشد. البته با اعتنا به اینکه گاهی از دریل‌ها برای گشوده و بسته کردن پیچ‌ها نیز استعمال میشود، روی بدنه اساسی دریل‌ها یک کلید بده بستان جهت چرخش دریل نیز قرار گرفته میباشد. با فشار دادن این کلید میتوانید جهت چرخش مته را از راست‌گرد به چپ‌گرد تبدیل فرمائید. مهمترین کاربرد این کلید نیز به عبارتی مفتوح کردن پیچ‌های بسته شد‌ه‌است.

تراز عمق سنج دریل:
به‌این تصور کنید که قصد شکاف کردن یک دیوار آجری یا این که چوب قطور را دارید. خب از کجا متوجه می شوید که عمق سوراختان بایستی چقدر باشد؟ اینجاست که پای تراز عمق سنج به فی مابین می آید. عمق سنج در واقعیت یک میله مدرج میباشد که در گوشه‌ی بدنه پیچ گردیده و قابلیت و امکان انتقال دارااست. این چنین مثلا می توانید مشخص و معلوم فرمایید که عمق رخنه‌‌ صرفا سه سانتیمتر باشد.

مجموعه بندی دریل‌ها به چه شکل میباشد؟
مجموعاَ دریل‌ها را می بایست بر پایه ی کاربردشان گروه بندی کرد. بر این پایه این ابزار را به دو گروه اساسی صنعتی و نصفه صنعتی تقسیم بندی می‌نمایند. تیم‌ی صنعتی دارنده گونه های متفاوتی بوده و کاربردهایی دارا هستند که خاص‌خیس از دریل‌های بی آلایش میباشد. به همین خیال و خاطر پیاده سازی آنان نیز تا حدودی متعدد‌خیس از دریل‌های بی آلایش خواهد بود. تیم‌ی نصفه صنعتی نیز بیشتر مشتمل بر دریل‌های خانگی و مدل می گردند. دریل‌هایی که کاربردهای متنوعی دارا‌هستند و غایت تفاوتشان در قطر رخنه‌ کاری‌ آن ها و یا این که منبع تغذیه میباشد.

دریل‌های نصفه صنعتی
مشاجره راجع‌به اشکال دریل‌ها را با سبک‌های نصفه صنعتی‌ استارت کنیم. مهم ترین خصوصیت این تیم وزن ذیل آنان نسبت به سبک‌های صنعتی میباشد. نکته‌ی دیگر گفت و گو موقعیت‌های عملکردی آن‌هاست. در کل این دریل‌ها در دو سبک معمولی و چکشی پیاده سازی میشوند. ارزش دریل ‌های بی آلایش مسلما کمتر از سبک‌های چکشی میباشد. ولی عملکرد آنان نیز کمتر گردد. با این وجود در صورتی‌که برای مصرف خانگی دنبال یک دریل بهتر می باشید، مثال‌های بی آلایش به نیکی جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

از سایر موردها به کار گیری‌ی دریل‌های نصفه صنعتی در سوله‌های خرد میباشد. از سوله‌های ام.دی.اف کاری گرفته تا سوله‌های ایجاد تولیدات فلزی. در تک تک این مفاد دریل‌های نصفه صنعتی به خیر جوابگوی نیاز شما خواهد بود.

نکته‌ی دیگر راجع به دریل‌های نصفه صنعتی مشاجره محدوده قطر مته‌های آن میباشد. که اصطلاحاً رخنه‌ دریل نامیده میگردد. قطر این محدوده در دریل‌های نصفه صنعتی در بین 6 تا 13 میلی‌متر میباشد. در‌صورتی‌که نمیخواهید خودتان را محصور نمایید، خوب میباشد به سراغ سبک‌های 10 تا 13 میلی‌متری بروید.

در کنار موردها آورده شده دریل‌های نصفه صنعتی ممکن میباشد خصوصیت‌های دیگری هم داشته باشند. ازجمله خودکار بودن یا این که دستی بودن سه نظام، دارا بودن باتری شارژی تحت عنوان منبع تغذیه، داشتن تیم کمکی و لامپ ازجمله همین خصوصیت‌های منحصربه‌فرد میباشد؛ که صرفا در بعضی از سبک‌های خاص وجود دارا هستند.

دریل‌های صنعتی
هنگامی سخن از یک دستگاه صنعتی میگردد، مطلقا بایستی به سراغ سبک‌های خاص‌خیس و پرقدرت‌خیس رفت. این زمینه در زمینه‌ی دریل‌های صنعتی نیز برقرار میباشد. سبک‌های صنعتی این دستگاه دارنده سبک‌های متنوعی میباشد؛ که اکثر اوقات این سبک‌ها را مبتنی بر کاربردشان اسم‌گذاری کرده‌اند. دریل‌های بی آلایش، ضربه‌ای، بتن کن، چکش تخریب، ستونی، مثال‌بردار و غیره ازجمله همین سبک‌ها می‌باشند. در حالتی‌که موافق میباشید، به سراغ پژوهش گونه های دریل‌های صنعتی برویم و بیشتر با این سبک‌ها آشنا شویم.

منبع تغذیه‌ی دریل، نکته‌ای که نباید از آن غافل شد
دعوا منبع تغذیه در تشکیل داد دریل‌ها عنایت ویژه‌ای داراست. اما اکثر اوقات دریل‌ها از جریان برق شهری تحت عنوان منبع تغذیه فایده می برند؛ البته در کنار جریان برق شهری دریل‌ها ممکن میباشد منبع تغذیه‌های دیگری نیز داشته باشند. مهم ترین نوع در‌این دربین دریل‌های بادی و دریل‌های شارژی می‌باشند.

دریل‌های بادی به امداد هوای فشرده فعالیت می‌نمایند. برای تأمین فشار باد ما یحتاج ولی می بایست از یک کمپرسور نیز امداد گرفت. این دریل‌ها جهت تولید شکاف‌هایی با قطر معدود کاربرد دارا‌هستند و مهمترین مورد ها به کار گیری‌شان صنعت های تشکیل داد و سازی و استخراجی میباشد.

دریل‌های شارژی هم که خیلی نیازی به توضیح ندارند. در‌این سبک‌ها اکثر وقت ها از باتری‌های لیتیوم – یون به کارگیری میشود؛ که وزن پایینی داشته و شارژ دهی قابل قبولی دارا هستند. خرید دریل‌ شارژی برای استحصال‌وکارهایی که دسترسی کمتری به جریان برق شهری دارا‌هستند، آیتم‌ی ایده آلی خواهد بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 48
  • بازدید سال : 371
  • بازدید کلی : 638
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی